Alla inlägg under september 2012

Av Helen Svensk - 5 september 2012 22:03

Denna icke ovanliga sjukdom drabbar allt fler och fler i denna värld. Det ska framgå att dom är så häftiga och tuffa, vara extremt kaxiga. MEN i det då kallade "IRL", då går inte käften på dessa. Sluta skriv skit, ta det med personen i fråga istället. Om det redan är gjort, va tusan fortsätta hagla avföring för? Lägg ner Facebook. Jag har haft mitt konto inaktivt i ca 1 månad nu. Och bra mår jag av det. Jag orkar inte se all erat (absolut inte alla) dravvel. Går fixa på inställningar, men likt förbannat. Jag hittar fler nackdelar än fördelar med den sidan. Men nu har jag absolut ingen ork att argumentera, dags för sängen inom kort.


                                   


Ett annat ämne, Man kan bli så besviken, arg och ledsen på människor som man trott stått en själv nära, för att sedan slå om till en människa som aldrig existerat (eller inte har visat sitt rätta jag under den tiden man känt dessa.) Och ja, det talar jag om för dem. 

Jag kommer alltid ställa upp för min familj, jag tar en kula för dom under vilka omständigheter som helst. Fler borde se till sina familjer och prioriteran rätt istället för att enbart tänka på sig själva och deras nöjen. MEN det är deras liv. Men jag är ledsen för det. Jag har humör, och får jag ingen respekt som jag förtjänar, då rinner det över. Det är ett problem, men jag är tillräckligt mogen för att skilja på rätt och fel, ha moral och respekt i kroppen. OCH behandlar människor så som dom behandlar mig. Det är väl så man vill ha det? 

Men nu ska det strykas ett streck över det, dags att bygga upp. Man väljer vilka människor man vill ha i sitt liv och vilka som förtjänar att finnas i ens eget. Men ledsen som sagt är jag över detta, 

Jag har inte ork för fler omständigheter i mitt liv. Det är dags att fokusera på sig själv och sina nära och kära. Sig själv och uppbyggnad först och främst. Prio 1! 


Familjer. Hur resonerar en bra förälder? Ska man hacka på den separerade förälderns "nya" eller helt enkelt vara glad att barnet är i goda händer? Vice versa med båda föräldrar givetvis. Och varför skall det i större delen jämt vara en förälder som krånglar? Men det är lätt att se det ur en vinkel. Den andra vinkeln står tyvärr i skugga. 


Nå skriver vi om nå roligare. Resterande av veckan ska bli bra, inte ta åt mig av andra som vill mig illa. Det förtjänarjag inte och tänker inte lyssna på. Så håll truten stängd för er själv om ni inte har nå väsentligt och betydelsefullt att upplysa mig om. 

Jag har börjat sy egen designade kuddar m.m Provar mig fram, lära mig lite mer. Blir ganska bra och mer blir det.Även börjat renovera om lite möbler och diverse. blir finfint det. Jag kommer ev. starta upp en annan bloggom det vid senare och lämpligare tillfälle. Men roligt roligt!


Jag har många att vara tacksam för som förstår mig och stöttar mig. Ni vet vilka ni är och förstår hur jag fungerar. Ni är bra människor, dom är få att få tag på. Tack! <3


Ska försöka skriva av mig mer ofta. Men nu tänker jag sova. cigg först dock. Sen krrrramas med gubben orvar. Ny dag imorgon.


Godnatt. 


(Snälla idioter generellt - skärp er för fan. Om inte för eran skull, gör det för medmänniskorna.)

Ovido - Quiz & Flashcards