Alla inlägg under mars 2012

Av Helen Svensk - 13 mars 2012 22:12

Ännu ett tag sedan jag skrev här. För mycket i huvudet, vilket egentligen är bästa tillfället att skriva. Men jag gör det nu iaf. Ligger i sängen och tittar på tuf och skriver här.


Tror inte jag har skrivit om min och min mors tripp till Göteborg för ett par veckor sedan. Åkte en tisdag morgon och åkte hem torsdag morgon. Firade morfar som fyllde hela 90 år! Är så otroligt tråkigt att han lider av demens, så känner inte igen en. En människa som har varit hälsosam hela sitt liv, både med mat och motion. Han motionerar även nu, att få demens. Men nånstans där inne vet jag att han känner igen oss. Vi hade jätte trevligt. Låtsas mormor kati var med också. Självfallet köpte jag och mamma med oss Budapest rulle. Vilket leder till att jag måste lära mig ungerska. 80 % av tiden pratade dom ungerska, och jag bara sitter och försöker förstå som en korkad kakadua. Vilket inte gick speciellt bra. Kati ska hjälpa mig med ungerkan via e-mail. Roligt att kunna ha kontakt där. 

Vi sov och åt hos min kära farmor och Alf. Snällare människor får man leta efter. Dom göder en som en gris när man är där. ;)


Vikten har hållt sig ett bra tag nu. Var orolig att jag hade gått upp, men det har stått still nu, vilket också är bra. Bara att komma igång riktigt med träningen. Gymmet idag, gick faktiskt bra. Längesen jag kände mig taggad. Bara att peppa. Skönt med att ha nån att gå med och som kan hjälpa till också. Kommer kännas i kroppen imorgon. Nice bajs.


Har lite saker som snurrar nu, på gott och ont. Men ska leda till nå bra. Saker och ting känns lite lättare när våren närmar sig. Hatar känslan av frustration och denna aggresiva sida. Måste arbetas bort. Men saker, känslor tar tid att arbeta bort. Man går upp och ner. Vissa svårare än andra. 


Jag har egentligen hur mycket som helst att skriva om, men huvudet står still. Det blir bara bla bla bla i hjärnkontoret. Men en liten uppdatering för er nära som intresserar sig. Och mig själv. Ska ta upp lite andra tankar imorgon. Men jag hinner väl glömma det tills det att det är dags. ^^


Blir sängen snart. Intressant vetande. Svar ja.


Godnatt.


 

Ovido - Quiz & Flashcards