Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Episode - Wide awake..nästan.

Av Helen Svensk - 7 augusti 2012 10:08

Godmorgon, eller vad man kan kalla det att vakna upp till detta skitväder.

  

Ligger i soffan och vaknar till liv lite. Har varit uppe sen halv 8 iof. Men jag har inte fått tummen ur mina bakre regioner att vakna till riktigt.

Har inte riktigt bestämt vad som händer ännu idag heller. Ville åka till folkparken med huliganen och leka, men det går inte i det här vädret. Tråkigt att det ska skifta om så fort. Var fint igår. Men nå roligt ska det nog bli. 


 


Över till annat joll. Man (jag) skulle behöva mig en riktig egoboost, hur vet jag inte. Men skönt vore det. Ibland blir saker och ting helt enkelt för mycket. Eller ja, ex. en spaweekend(veckor!) hade inte varit fel. Har alldeles för mycket i huvudet, som man helt enkelt inte ska slösa energi på, men likt förbannat gör man det..varför? Man borde kunna sålla ut tankarna och sedan slänga dom "dumma" tankarna i en mental papperskorg. Sedan klicka "vill du tömma papperskorgen permanent?". Men har fått lite struktur åtminstone. Skönt. Sedan allt jag skrivit om rätt och fel. Det finns moraliska riktlinjer om vad som är rätt och fel. tex. man har inte ihjäl en människa, att hjälpa en medmänniska är rätt. Bara kort förslagsvis. Sedan kan någon annan "rätt" vara helt "fel" i någon annans perspektiv. Alla kan inte tycka likadant. MEN moral, etik och empati - det är något alla borde ha. Tyvärr har allt för få den egenskapen. 

Och hur frustrerande och irriterande det än kan vara, så måsta man på något vis acceptera det man inte kan göra nånting åt och fokusera på att må bra själv, med människor som är "bra" för en själv. 

Lättare sagt än gjort..men ett steg i taget..bakslagen får man ta allt eftersom med. På något vis.


Man vet att i slutändan så löser sig allt till det bästa, men vägen dit är tuff. Man lär puffa på sig när det blir så. Mer positiva tankar. Och allt är lättare sagt än gjort, men en konstant påminnelse kan hjälpa lite. 


En dag i taget. MÅ BRA! *puff puff*   


                               



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen Svensk - 24 maj 2013 21:13

Ibland händer det saker i människans liv man helt enkelt vill radera. ELLER dra tillbaka tiden och få det ogjort. Tyvärr går det inte, hur mycket man än önskar sig det. Har lite tankegångar, både generellt och personligt. Vad jag inte kan förstå är...

Av Helen Svensk - 27 april 2013 22:53

Har precis varit på bompas 30 års fest. Jäklar vad med folk och gamla ansikten man inte sett på evigheter! Jätteroligt! Frågan eftter en person dök ständigt upp, och ja jag önskade denne var med. En jag saknar enormt... Trött i skallen så hemgånge...

Av Helen Svensk - 26 april 2013 18:29

Fredagkvällen stundas och jag känner att john blund borde komma på besök. Seg dag, men överlevde även den. Får ta och färga det förbaskade håret imorgon. Leta nån bra film att kika på. Tror att nå med the rock står på listan. Läre kolla tiden im...

Av Helen Svensk - 25 april 2013 21:14

Dåligt med sådana i hybo har jag märkt. Vet nån vart den jäveln är nedgrävd? Tuffa tider nu. Vet varken ut eller in;p. Ena scenariot efter det andra avlöses i huvudet. Vet inte hur jag ska lösa det. Men hopp har man alltid. Nästan...

Av Helen Svensk - 9 oktober 2012 21:57

Diffus dag. Inte gjort något, förutom att basta samt fick förfrågan om att vara tärna på ett bröllop! Det gjorde min dag defenitivt bättre. Självklart svarade jag ja. =) Shoppa klänning och boka frisör på schemat med mor. Jajjemen.   Kvällen blev...

Ovido - Quiz & Flashcards