Direktlänk till inlägg 18 augusti 2012

Alltid något, aldrig någonting?

Av Helen Svensk - 18 augusti 2012 22:47

                         

 


                                                                                   +

                                                                                  

   




                                                                                                                                                  Jag älskar denna gubbfan..sådetså.    


Sådär. Har varit utan Facebook över 1 vecka, men har varit dålig på att uppdatera bloggen här. Svårt att finna ro och bara sätta sig ned och fundera över vad som hänt, vad som ska hända, problem och lösningar men även positiva saker. Man hakar för lätt upp sig på dom negativa.Jo tack, det har jag erfarenhet utav. Man blir så fokuserad på en eller flera dåliga saker att man inte ens ser det bra som händer runt i kring. 

Svårt att säga varför, dagens samhälle eller helt individuellt? Mig personligen skulle jag säga både och. Sen så har man å andra sidan dessa "solstrålar" som stillar sig miserabla liv med att "glänsa" hur bra deras liv är. Självförnekelse? Oavsett så är det inget man kan leva med. Lösningen är nyckelordet. Att hitta den, är att kämpa. Man får inte som man vill i livet genom att dagdrömma och följa strömmen, som att tex ha den perfekta bilden av sin kvinna/man, jobbet ska vara kanon och barnen är små snälla änglar. Är det något jag har lärt mig så är det att det blir vad man gör det till. (Trots negativa tänkandet och problemen tar över i huvudet, så finns det lösningar..det måste det. På ett eller annat vis.)


Man ska inte sitta och vara en (ursäkta ordvalet) bitterfitta, sitta och tycka synd om sig själv och klanka ner på andra utan att ha sopat rent bakom sin egen dörr. Jag kan döma folk lätt, det erkänner jag. Jag har förutfattade meningar om vissa slags typer av människor. Men dom har fortfarande inte motbevisat motsatsen. Jag är öppen mot alla, tills dess att jag får anledning till att inte vara det. Men nog om det för idag. Snart dags att natta kudden och gubben.


Idag har min lillebror Joel fyllt år, lillskiten. =) Hela 23 år. Själv tror jag inte att jag förstår att jag blir 30 nästa år. Men vad gör det om 100 år, när allting kommer kring!     

 

  


                                        El Huligano Junior will return!


På måndag ska vi hämta Jonathan igen -  ska bli roligt med lite bus igen! Veckan har gått fort. Fiska har jag lovat att vi ska göra, och göra det ska vi. Dra upp storgädda! ;) Kristofer och Jonathan får meta, jag kastar jag. Synd att man fiskar för sällan, både roligt och avslappnande. Nu kom jag även på att jag ska köpa lite jiggar. Good to know (have).


Måste även tillföra en bild som beskriver hur jag känner mot vissa. Konkret och rakt på. ;)


                                     


Godnatt!  


  Gabriella Lingheden Hallgren! I MISS YOU Bäjb!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen Svensk - 24 maj 2013 21:13

Ibland händer det saker i människans liv man helt enkelt vill radera. ELLER dra tillbaka tiden och få det ogjort. Tyvärr går det inte, hur mycket man än önskar sig det. Har lite tankegångar, både generellt och personligt. Vad jag inte kan förstå är...

Av Helen Svensk - 27 april 2013 22:53

Har precis varit på bompas 30 års fest. Jäklar vad med folk och gamla ansikten man inte sett på evigheter! Jätteroligt! Frågan eftter en person dök ständigt upp, och ja jag önskade denne var med. En jag saknar enormt... Trött i skallen så hemgånge...

Av Helen Svensk - 26 april 2013 18:29

Fredagkvällen stundas och jag känner att john blund borde komma på besök. Seg dag, men överlevde även den. Får ta och färga det förbaskade håret imorgon. Leta nån bra film att kika på. Tror att nå med the rock står på listan. Läre kolla tiden im...

Av Helen Svensk - 25 april 2013 21:14

Dåligt med sådana i hybo har jag märkt. Vet nån vart den jäveln är nedgrävd? Tuffa tider nu. Vet varken ut eller in;p. Ena scenariot efter det andra avlöses i huvudet. Vet inte hur jag ska lösa det. Men hopp har man alltid. Nästan...

Av Helen Svensk - 9 oktober 2012 21:57

Diffus dag. Inte gjort något, förutom att basta samt fick förfrågan om att vara tärna på ett bröllop! Det gjorde min dag defenitivt bättre. Självklart svarade jag ja. =) Shoppa klänning och boka frisör på schemat med mor. Jajjemen.   Kvällen blev...

Ovido - Quiz & Flashcards