Alla inlägg under januari 2012

Av Helen Svensk - 31 januari 2012 21:06

Tisdag kväll, sitter i soffan och kollar på nå jox på 6:an, ingen aning om vad det är. Hörde nå om krokodiler. Säkerligen nå skit. Inte varit mycket bra på tv ett tag. Bara lite serier som man slökollar på hit och dit.Aja. 


 



Har tagit ur mitt löshår. Väntar ev. kompensation av företaget som det inhandlades utav. Får se vad dom säger om mitt förslag. Aningen drygt att dra ut dom med naglarna. Tog väl ca 1 och en halv timme. Försökte färga håret lite ljusare igår utan något bra resultat. blev lite gråhårig skulle man nästan kunna säga. Aja, jag överlever nog.


Kan inte sluta att fundera. Varför har inte huvudet en on/off switch? Om allt möjligt. Bara tankar som svävar omkring. SKA ändras till positivt tänkande. Men svårt när man är rädd för vissa saker etc. Måste självförtroende boosta mig. Om man ändå hade haft pengar, awtt man kunnat åka på spahotell och bara var, gud så skönt.


Viktnedgången har hållt sig stabilt nu i några veckor. Har fått löshud som jag inte gillar alls, men förhoppningsvis så drar det ihop sig snart. Läre ut och gå mera också. Men det blir inte av ofta. Ska köpa ett par skor som jag kan gå samt träna i. Men dom kostar multum. Vill ha ett par ordentliga, bra kvalité och sköna. Får skavsår av nästan alla skor, inte pga storleken, jag går nog lite snett/inått med fötterna. Kanske därför. Skitsamma. 


Tror orvar kommer hem snart. Skönt att sova sen. Trots att jag sov halva dagen. Men det var det värt. Jävlar va skönt man kan ligga på morgonen. Visserligen får man ångest över att sova bort dagar man kunnat få annat gjort. Ännu en ful ovana att bryta. Oh nu kom jag på att jag ska ju göra en lista tills nästa gång jag pratar med belladonna. Saker vi ska göra för att förbättra oss själva, peppa varandra och stryka punkt för punkt. 


Fotade lite idag. Skulle sedan föra över bilderna till datorn..men ack så hittade helen ingen sladd sin ville passa. Skit. Får leta vidare.


Nej, nu är det dags för en rök. Och jag har kluddat färdigt för denna dag. 


Godnatt

Av Helen Svensk - 29 januari 2012 10:47

Söndag morgon och jag ligger kvar i sängen. Frukost dock avklarad. Vet inte riktigt hur dagen ser ut ännu. Men det är söndag, så det kvittar. Men visst hade det varit roligt att gå lite på köpingen, men ack inte ett skit öppet. (förutom mackar och mataffärer, jag vet) Trök.


Igår gick vi på bio - Happy feet 2. 'Mysigt och rolig film. Tycker att man går på bio allför sällan. Blir bara tanka hit och tanka dit. Vi trodde att det skulle vara 3D, men det va inte den här helgen. Synd när man ännu inte sett en bio i 3D. Men det blir av det med, såsmåningom.


Sov som en potta skit inatt...eller sov gjorde jag, men irriterande drömmar jag har. Såpass verkliga, att man vet inte om dom är sanna när man vaknar. Måste släppa det. Tänk va bra det vore om man kunde drömma roligt och vakna skrattande?


Har helt sstopp om vad jag ska skriva om. 


Sketsamma. Kluddar ner gojja när jag har en mer vaken hjärna.


Over and out.


Av Helen Svensk - 27 januari 2012 22:24

In the bäd, time to söva. Blir ett extremt kort inlägg idag, skriver bara för sakens skull i brist på annat, innan jag somnar. Imorgon blir det full fart.


Känner mig känslomässigt invalid till ovh från, som jag skrev i tidigare inlägg om att man tar åt sig så jäkla lätt. Speciellt inte, när nån nära ändrar sig. Menar generellt. 

Sen har vi det fina samtals ämnet: Kvinnor. Vet män man vad kvinnor vill ha? Vet ens kvinnor det själv? Visst fan stör jag mig på puttinuttande, på extrem nivå. Men kärlek vill väl alla ha/få? Uppmärksamhet? Jag vet vad jag vill ha. En man som ger mig i lagom dos uppmärksamhet, kan skratta med mig. Och vilken tjej skulle egentligen inte vilja bli uppvisad? Och då menar jag inte som en trofé brud. Vilket jag vet endel är. (slynor) Utan jag menar att vara stolt över. Har jag fel, var god att korrigera mig. Trogen, ärlig, snäll omtänksam karl är väl bättre än snyggot som super och knullar runt? Lite spekulationer bara. Jag kräver inte mycket, men man ska alltid ge och ta. Men vem vet, jag kanske ör världens bråk käring.^^ Men jag vägrar "toffla" som alla så fint ska uttrycka sig när folk vill vara med sin respektive. Töntigt. Korta tankar.


Godnatt.

Av Helen Svensk - 26 januari 2012 20:00

Idag funderar jag på om det ska bli ett klago inlägg. Har inte bestämt mig iaf. Börjar med lite mindre negativa saker. Sitter i söffa, glor på tv med nymålade naglar och bloggar. Just an ordinary thursday.


 


Tror att jag ska skriva lite om känslor. Varför man är så lättpåverkad (mig i vilket fall), är det för att man haft dåliga erfarenheter? Eller är man känslig helt enkelt? Fast jag skulle nog kunna säga att jag är känslig när det rör folk jag tycker om. Självförtroende som svajjar? Varför ska det vara så? Man borde kunna ta för sig av livet utan att såra, etc. Tycker att varje människa borde ha samvete. Men verkligeheten är långt därifrån.

Har dom känslor? Dom som saknar moral och samvete? Jag betvivlar starkt.

Men samtidigt väljer man den man vill vara. Måhända att det känns bra för dom, vad vet jag. Jag är uppfostrad att behandla andra som du själv vill bli behandlad. Men jag är inte perfekt. Men jag har bara ett ord för sådana: IDIOTER - som borde bli inlåsta tills dom lärt sig att dom sårar andra och få veta själv hur det känns. Och varför lögner? Har man problem, då pratar man ärlig om dom. En lögn, blir 10 ggr värre när den når fram. Sanningen kommer alltid fram. Jag har svårt att lita på folk. Jag har en handfull jag kan prata med. Resten har inte gjort sig förtjänt av min tillit, för att vara lite "djup" - tillit är inget gratis, det jobbar man för att få. 

Jag jobbar för fullt med mina problem med det. Men när jag känner tillit. Då förlåter jag.

Nån som fick lite på nöten igår iaf. Jag njöt i fulla drag. Den människan är inte bättre än mig på en fläck, det har h*n bevisat. Så skyll dig själv. Jag har temperament, men visar sig sällan. Men det finns gränser, den är passerad, så skyll dig själv om det blir mer. 

Jävlar va aggresiv jag låter. Blir lite det när jag tänker på den personen. Men jag måste hagla ur mig skiten nånstans. Ni har inte tvång att läsa. Ok, ombyte av skrivämne.


Bompa med gäng, bella med gäng. Saknar er. Kom och hälsa på! Men jag är inte bättre på att hälsa på heller. Men vore roligt. Måste få klar lägenheten, då är ni inbjudna på lite "skitsnack", kaffe, sprit. Valfritt. ;) Dock är mitt sprit lager dåligt som ni vet. Haha.


Nu ska jag röka.........tillbaka. Tror resten av folket har somnat ifrån mig, men vette tusan om jag ska sova ännu. Fast jag har trök. sdcvbkljnouy6rd7uyboppökjigxtcyguhjktcryuioujuytcr
xcvbnjkjhvcfdrtyhujhbgvfcdrtfy67u8i9o0po987yhui876
yu765ty654retredfcvghytgfbhyghjuhygbn

Skulle vilja se I am legend kl 9. Får se, somnar väl på soffan innan det är färdigt. Kanske äta lite glass och bli fet(are)?

Lånade ett par böcker häromdagen, kommer inte ihåg om jag skrivit om det,  jag är duktig på att upprepa mig. 

Är om träning hemma bland annat, jag har ju gymboll, vikter och gummiband. Fanns träningsprogram anpassat för hurpass tränad man är, för varje vecka. Även en yoga bok, ska vara bra för ryggen och nacken.


 



Nu struntar jag i det här. Nu ska tankarna fara iväg. Godnatt.

Av Helen Svensk - 25 januari 2012 22:49

Har varit en ganska fullspäckad dag idag, fått lite gjort. Självklart startade inte bilen imorse, så Joel kom så snällt och hjälpte mig att starta den. Dumma bil. Hem till mor och far en sväng med. Bokade om tiden som tydligen var magnet röntgen, men på pappret stod det datotomografi (skit stavning). Underligt.


Gått på köpingen och uträttat ett och lite. (läs; köpt onödiga saker.) Dock apoteket var jag på och som vanligt har dom icke dom mediciner man ska ha, utan måste beställa. Det händer konstant. Skaffa större lager kanske?

Men jag får skylla mig själv när jag är ute i sista sekunden, dvs medicin slut, skulle egetligen varit dit för flera dagar sedan och hämtat ut. Nevermind, just small talking crap.


 


Plockade upp en busunge ute på dagis, sen åkte vi till orvar och hälsade på honom och alla käringar (and skanks), <jag tycker det är roligt att prata med äldre, lite svårare när dom är dementa. Men så kul att höra dom berätta saker, dom har trots allt varit med om mycket mer än oss...dvs livet och erfarenheter. Men skall absolut anställas fler manliga i det yrket, Käringar överallt. Jämnställdhet nu vet..*host harkel bullshit).




Även förståndshandikappade - dom har så mycket att ge, elakt när folk har fördommar som typ *cp jävlar* Skit på er. 


I ett förhållande ska det vara jämnställd med, inge snack om saken...men oftast ska körringen bestämma allt. Sen skiljs dom åt, hon tar allt, får alla jävla förmåner etc. barnet behöver för bövelen sin far lika mycket som sin mor. Kanske det här kommer reta er, men ta er i röva då, dom gör det för pengarna. Det är min uppfattning av många jag sett gått isär. Karma säger jag bara,  Lika med allt annat jag tjötat om i bloggen, då jag inte mått nå vidare....KARMA!


Nu blir det en cigg sen sängen. Helt slut efter idag. Ovanligt att jag är ute på så ofta och kliver upp tidigt. Jag kan säkert sova dygnet runt, men det gör mig nog inte så gott,


Godnatt.




Av Helen Svensk - 24 januari 2012 17:27

Ligger i sängen nu, trött skit nu. <fryser om fötterna som satan. Finns det inte tofflor med inbyggd värmeslinga eller dylikt? Google nästa. Avskyr när det blir såhär kallt, gillar inte tö heller. Lagom är bäst. Jag skulle inte ha nå emot att när jag vaknar imorgonbitti så är det sommar, värme och sol.  Längtar efter en vackert göteborg med. Underbart på sommaren. 


Idag har det varit full rulle. Morgonen började med att bilen inte startade, så joel fick komma med startkablar. Sedan huliganen av på dagis. Efter det loppis. Hittade en kanon fin väska för 20 spänn, lånade ett par böcker på bibblan. Yoga och hemma träning. Får se, kan vara nå att läsa. Fortsätter dagen med fika på finness..mmmmm..off till läkaren. Och sen hälsade på elisabeth en sväng för att avrunda med att hämta huliganen. Just det, apoteket och fifty fifty en sväng med. Blev en t-shirt.


Gud va intressant att veta. Har inte mycket att skriva om. Kan iof göra ett klagoinlägg imorgon. Hissa och dissa för att vara lite extra töntig. ^^  


Nä nu orkar jag inte skriva nå mer. Kluddat ner hur min dag sett ut iaf. Skönt att bara skriva av sig lite. Orkar inte tänka nu. Mycket i huvudet.


 



Godnatt

Av Helen Svensk - 23 januari 2012 19:05

Nu när jag väl sätter mig här, vet jag inte riktigt vad jag ska ordbajsa om, men det kommer eftersom. Har satt i mitt löshår i vilket fall som helst. Malin hjälpte mig att sätta dit dom med keratinvax och plattång. Lustig nog så lossnade en idag. Gick att bara dra av den från mitt hår dvs. Men annars är jag nöjd, blev kanon bra. Blev inte så mycket längre, valde den kortaste modellen dvs 30 cm.  Ovant att inte kunna borsta håret som vanligt bara. Lite svårt att med tanke på att jag har så många olika längder på håret. Men bra som sagt. Och tack till Malin. =)


Sitter nu hemma hos Kristofer, på hans söffa. Dags för honom att natta huliganen. 



 


Varför är det så svårt för människor att stå för vad dom säger och gjort/gör? Och att bara spela oskyldig som inget har hänt? Att inte ha nå samvete alls som vuxen människa. Men antar att sådana hoppetossor inte vet bättre, hjärnkapaciteten är nog aningen nedsatt, skulle jag tro. Visserligen skulle jag gärna banka vett i dom. Bokstavligen. Man får se vad som händer. Jag är kanske inte så mogen och reagerar aggresivt. Men jag har, med all rätt att vara det. Jag håller mig så långt bort från sådana människor jag kan. Lustigt hur man kan få en känsla första gången man träffar nån, det stämmer inte alltid. Men många ggr. 

Men det här ska gå att fixa, bara jag kan lära mig att lita på folk. Men det är inte alltid så lätt som många vet.  Det är värt det. 


Hmm..ska se mer här vad som hänt/ska hända..ska på datormografi (ingen aning om hur det stavas, skitsamma) och kolla skallen min, med min sjuka humor kan jag inte klandra dem. =P Nejdå, ska bara rutinkolla, inget farligt.


Ca två månader får jag vänta med att sätta in spiralen, lång väntetid tråkigt nog. Men tror jag blir nöjd sen.


 


Har blivit lite filmtittande på sistånde, måste uppdatera mig om allt nytt som kommit. Jag som frenetiskt kollat film efter film. Vampire diaries har börjat igen, så där har jag lite att kolla på iaf. True Blood får man helt enkelt ha tålamod att vänta tills sommaren, innan nya säsongen börjar.


Nu händer inte speciellt mycket, bada snart. Eventuellt att det kan bli nått avsnitt av californi  cation. Rolig serie, tragisk handling egentligen om man tänker på det. Men många skratt får man. 




Nä, nu ger jag upp. En cigg och ett bad på det och jag är nöjd. God afton. Peace out. Over and out. Adios. Ciao.

Av Helen Svensk - 18 januari 2012 20:50

 

Sitter i soffan och kollar simpsons nu i brist på annat. Trött idag, varit i Gävle samt haft mycket i huvudet. Tänk hur en jäkla lite mardröm kan sätta sina spår en hel dag. Vill inte gå in på vad jag drömde, men kändes så verkligt. Men det hoppas jag verkligen inte och tänker därför tänka positivt. Annars blir det bara tok. Minsta jag behöver just nu.


 


 Misstänker att två grisar har somnat snart, så jag passar på att skriva av mig lite granna. Blir väl sova för mig del snart med då.


Iaf, lite kort uppdatering av vad som hänt för alla som är ointresserade. Min p-stav är urplockad. Var meningen att en kopparspiral skulle sättas in, men efter 2 försök håll jag på att gå under av smärta. Tror inte jag har varit med om nå som gjort så ont. Gick jätte bra att sätta in, men den åkte bara ut. Så jag ska få sövas när dom ska sätta in den i hudiksvall och kolla med ultraljud att det sitter kvar och rätt. Vill nämligen inte ha nå mer hormon preventiv medel i kroppen. Min hud må bli bättre, lättare med träniningen och allmänt må lite bättre. Så det är värt ett försök iaf. Och dom är gratis till och med! Får se hur det går, när jag får kallelse. Kanske inte det bästa ämnet att ta upp, vilket jag struntar i. Skriver bara av mig. Sen måhända att nån annan också är intresserad att prova. Och smärtan är individuell. =)


Käpte lite prylar på rea idag iaf. Tror sällskapet blev nöjd med sina köp med. Sitter även på min "nya" mini pc, rosa och tjusig. Som jag så snällt ska köpa av Malin. För att inte glömma, dator väskan är rosa med hello kitty. Haha. Grymt sa grisen.


Grubblerier - djävulens påfund, kan göra en höna utav ett ägg. Men jag har bestämt mig. Skulle det gå annorlunda, startar jag om. Utan tvekan. Visserligen har man lätt att tycka synd om sig sjäålv, jag gör det, ofta. Fast jag inte behöver. Är nog mest för att man känner sig "dum" och inte förstår bättre. Men jag förstr bättre, annars hade jag inte kämpat trots motgångar. Jag har bra människor runt mig som älskar mig för den jag är, det som betyder nått. Men man ska aldrig glömma att ge och ta. Kärlek, vänskap, familj etc. gäller allt. Och att kunna prata och lösa problem eller annat dylikt, Jag säger rakt ut om jag undrar nånting, men ibland händer det att man gör inte det. Och då kommer grubblerierna. Och jag ska lite på att jag får ärliga svar, trots att det är svårt när man har problem med tillit.


  Är bara en människa som jag vill ha ur bilden för att må bättre. Men det går inte. Jag måste acceptera att läget är som det är och lita på det. Skulle bara våga..ens en fel blick..    testohelen =P


Dom har nog somnat nu. Trök. Men lång dag, så jag förstår. Men en kram eller två hade inte varit dumt. puttinuttnutt bla bla. Sant ju.



Ta mig för den jag är och ta mig inte för givet.

    

Nu får det vara bra med bloggade för idag.


Godnatt.

Ovido - Quiz & Flashcards