Alla inlägg under december 2010

Av Helen Svensk - 27 december 2010 19:27

Då var dessa juldagar över. Har haft en jätte bra jul med familjen. Ätit mat till ve och förbannelse. Jätte fina julklappar också! Här spelar det ingen roll om man vill ha eller inte, här får man ändå. =)

Nu börjar hårdträning. Efter nyår så kör jag igång med bodypumpen igen. Tänkte börja på yoga också. Men är fundersam om studio stark håller på läggas ner? Här googlar man ljusdal, för att se vad det finns för utbud, men icke. Gymmix finns. Stark finns. Men inte mycket mer än så. Antar att det är en nackdel med att bo i en liten stad. Men trots allt vill jag inte bo i större stad heller.  I vilket fall som helst så ska träningen igång. Inte alltför länge kvar tills cypern. Jag har  till sommaren på mig att försöka komma i någorlunda skick. ;)




Idag plockades äntligen  min stav ur armen. Mindre skönt och fint blåmärke väntas. Men förhoppningsvis går det lättare att tappa kilon nu. =) Visst den funkade bra....i 1 ½ år. Ska egentligen räcka dubbla längden. Vette fasen varför den krångla. 


Har funderat ett tag på vart "Californication" tagit vägen. Men nu såg jag att det äntligen släpps nya avsnitt på säsong 4. Ja, jag är en nörd på tv-serier. Men ack så rolig den är. Man skrattar åt hans miserabla liv, vilken man inte egentligen ska göra. Men det är trots allt komedi. =)


Igår skulle jag ha åkt till Bollnäs och lekt där. Men det fina vädret gjorde att jag fick bli hemma. Helt onödigt att ge sig ut på vägarna i det vädret, samt att det är stugbyte i fjällen. Och alla roliga takboxar ute och kör och har inte det minsta vett i skallen. "köra efter väglag, vad är det?" =P

Så jag hade en kanon skoj kväll hos bompa istället med anki och stina. Spelade "med andra ord",  rekommenderas till er som inte prova, jisses vad skoj. Trots att anki och bompa fuska. I know you did. ;) Blir väl lite mer spelande på nyår. Nyårsafton blir delad. Mestadels hemma i hybo. Men ska till bompa en sväng och mingla lite va tanken. =) tolvslaget firas med föräldrarna. Är inte och har aldrig varit nå för hela "supande" grejen på nyår. Men alla kan tycka olika. Jag ska skjuta raketer jag! Räcker gott och väl åt mig...min förvuxna unge som jag är. =)



  



Blev ett någorlunda väl uppdaterat inlägg idag. Får duga. Nu ska jag kika klart på film "Open season 3" står på menyn.

Heppåre




Av Helen Svensk - 23 december 2010 19:24

Kommer på mig själv alltsom oftast att jag svär på tok för mycket. Så därför ska jag inte svära på en hel dag. Svårt i detta sällskap? Haha. Åtminstånde sluta säga fan och skit hela tiden. Dom andra svordomarna går bra. ;D


fan piss skits helvete fan fan fan fan fan fan. <-- sådär, det var min dagsdos av svordomar som INTE ska förbrukas muntligt. Vilket roligt inlägg det här blir. ujuj..=)

Nya kludden färdig. Mycket orena linjer men jag gillar färgerna. =)

  


Dan för doppardan! Idag har granen klätts, bakat egna "mozart" kulor, Pysslat lite. Trött som få nu. Imorgon vankas god mat och kalle anka. Ovanligt va? SÄkertligen dom enda i sverige. duuuuh. Usch va jag ordbajsar igen. Vet inte jag har så mycket till update egentligen. Målningen av köket har jag skrivit om redan. Har inte hunnit få upp fondväggen där ännu dock. Får bli nån dag här efter jul. Ska då hugga tag i tv-rummet också. Vitt vitt vitt. =) 


Som sagt, detta inlägg fick bli helt meningslöst.  Nu vill jag sova!

God jul och allt som hör där till! =)   

Finaste julgranen! =)

Av Helen Svensk - 20 december 2010 19:34

Nu är julen bara en stenkast ifrån. Känner dock att jag inte har alla klappar inhandlade. Blir Bollnäs imorgon och handla med mams. Se om jag kanske lyckas få klart alla. =)


  


Så vad har hänt sen sist? Har påbörjat målandet i köket, blev lavendel kulör, lite inslag av grått skulle jag säga. Fick tag i en fin papperstapet som är lila med fint blommönster, blir en fondvägg ävem i köket med andra ord. =) Färgen är helt underbar. Hinns det med så ska jag få upp tapeten. Vardagsrummet ska bli vitt med en fondvägg - svart med gråa blommor. Skeeeeeta snyggt om jag får säga det själv. Hihi. Så i januari blir det nog lite inflyttningsfest. Av den lugnare varianten dvs. =) Är på tiden med tanke på att jag flyttade in för nästan 1 år sedan.

Hallen blir förmodligen också vit. Den  är så liten så det spelar ingen större roll om den också blir vit. Den kommer kännas större med en ljus färg. Bort med det fula gula. Haha. ;)


I fredags blev jag hemma hos bompa med lite hybobor, skojjsigt värre. Pratade massa gammla minnen. Otroligt va hyss och galenskap man hade för sig som liten.  Ska bestämt följa med på kryssning nå tag. Premiär åka fartyg. Har faktiskt inte åkt på kryssning en enda gång! Det må vara sällsynt! Inte för att jag är speciellt "into" fylle fartyg, men en kväll i gott sällskap klagar jag inte på! =)


  


I lördags drog jag hem till Bella på fest, trots det jävliga vädret, gick bra ändå. Va en skojjig kväll i gott sällskap, fick även 1 julklapp av Bella - en parfym som luktar muuuuumma. Tusen tack gums. =)

Men pärlan mår inge vidare..ska hyra in mig på okq8 nån dag och låta den tina upp, byta tändstift och häva på lite roststopp. 


Julstämningen är på topp trots julstressade idiotos. Favorithögtiden. Fast midsommar är inte så jäkla tokigt heller.....grymt sugen jag blev på grillat nu! Damnit! =)


Städat och grejat idag. Nu tänker jag slänga mig i sängen och dra en film!


"Bättre ensam än i dåligt sällskap."

Av Helen Svensk - 16 december 2010 20:38

Nu ska vi se här vad som har hänt sen sist jag skrev. Har haft fullt upp, mycket skit och stress. Men nästa vecka under jul släpper jag allt och ska bara ha det lugnt och skönt. Julen tillhör en av mina absoluta favoriter. Blir bara hemma med familjen, äta, kolla kalle anka, öppna klappar och bara mysa - som det ska vara! Har fått iordning större delen av alla julklappar men inte klar än.


  


Nu har jag fått grönt av hyresvärden - imorgon ska jag köpa färg och tapeter! Så kul att få grejja om lite hemma, ska försöka passa på samtidigt att göra iordning himmelsängen jag har i tankarna. Kommer att bli grymt snyggt. För skojs skull ska jag lägga ut före och efter bilder så snart det kommit igång. =)


I helgen blir det fullbokat. Fick inbjudan att komma till bompa imorgon på lite fest. Går så långt emellan man pratar så kvällen kommer vara full med prat och skoj. På lördag blir det hem till bella för en till fest! Wunderful! Blir sliten även i  nyktert tillstånd. =) Ooooch på söndag ska det hjälpas att flytta åt sara.


  


Har fått tummen ur  mina bakre regioner och börjat med en ny teckning..går lite i samma stuk som den förra..men tror faktiskt den kommer bli hyffsat bra. Kanske hinner klart innann veckan är klar. 


Tjejjiga biten; Provade på nya grafitti nagellacket, men det är depends märke istället för isadora. Ganska häftigt resultat. Ska prova fler färger. =)



Uttråkad Helen; 


25 kul saker man kan göra i en bil

  1. Variera din hastighet i motsatt proportion med den tillåtna hastighetsbegränsningen.
  2. Rulla ner alla fönster, vrid upp radions volym till max och ratta in P1. Headbanga i takt till det tråkiga pratet.
  3. Syna personen i bilen intill när du står och väntar vid rödljuset. Hoppa sedan till förskräckt, titta med stora ögon på honom eller henne och lås din bils alla dörrar.
  4. Ett ord: Kycklingdräkt.
  5. Skriv orden "Hjälp mig" på bakrutan med röd färg. Ju mer färgen liknar blod, desto bättre.
  6. Ha långa konversationer, titta med jämna mellanrum på passagerarsidan säte och låtsas börja gräla med den osynliga personen. Om detta utförs i en bilkö blir det pluspoäng.
  7. Skratta mycket. Överdrivet mycket.
  8. Stanna vid grönt ljus.
  9. Stanna inte vid de röda.
  10. Håll upp en Barbie/uppstoppat djur/Disneyinspirerat mjukisdjur i takluckan och vifta lite med den. En liten dans är alltid uppskattat.
  11. Ät mat som kräver bestick.
  12. Kör om bilar i hög fart och sakta sedan in och kör vä-ä-ä-äldigt sakta framför dem.
  13. Sjung utan att ha radion på.
  14. Tuta ofta och utan någon som helst motivation.
  15. Vinka mycket. Om någon vinkar tillbaka, bli förbannad och peka finger åt dem.
  16. Låt fotgängarna få veta vem som bestämmer.
  17. Pryd din bil med ockulta symboler.
  18. Häng ett otroligt stort antal Wunderbaumgranar i backspegeln. Prata med dem och klappa dem älskvärt.
  19. Lobba in sopor i fönstren på de bilar vars förare slänger ut cigarettfimpar genom fönstren.
  20. Ha minst fem katter i bilen.
  21. Stanna och plocka upp överkörda djur. Se lite galen ut då bilar passerar.
  22. Stäng av din bil vid varje rödljus. Låtsas ha väldiga problem med att starta och få igång den precis när det slår om till gult, så att du är den ende som hinner iväg innan det slår om.
  23. Ha några passagerare i baksätet som utövar avancerade och högljudda sexlekar.
  24. Kasta tomater.
  25. Lägg dig i vänsterfilen, sakta sedan ner tills du står helt stilla. Gå ut och titta på alla bilar. Kasta tomater på dem.
Av Helen Svensk - 10 december 2010 20:53

Borde vara skottpengar på idioter. Inträffade en incident idag på parkeringen vid affären. En bil stod lite illa till, varav det kommer 2 killar pratandes högt om att inte stod dom ivägen för nån. (hade gjort en egen parkering mitt i vägen) Varav vi svarade att det gör dom visst, pga att det blir svårt för dom handikappade att backa ut. Ena killen tänder självklart till, och gud vet allt vad han kallade min mor och mig. Vad är det för fel på folk?? För att nämna hur gammal han var. Kring 30. Väldigt hög mognadsnivå. ^^ Blir så fruktansvärt arg på sånt folk. Bara väntade på att han skulle hoppa på nån av oss. Blåidiot. Usch. Tvi. Blä. Kanske jag ska bli polis, securitasvakt eller rentav lapplisa? Vore skoj som fan. =)


    


Har haft lite av en pissdag om jag ska va ärlig. Dagens inlägg får bli klagoblogg tror jag bestämt. =)  Men visst har den varit trevlig också, Tommy, Joel, Sara och Malin har varit här idag också. (+Tassie och Atlas = vilddjuren).

Lilla go fisen Alva är världens bästa, så mysigt när hon kommer och knuffar på en i sängen och vill lägga sig under täcket. Varmt och skönt säg. =)


Städat lite har jag gjort. Känns som det är miljoner saker som ska tvättas efter resan. Jag hade packat för ett helt kompani. ^^ Grejat undan lite julklappar. 


Som sagt, jag sitter på comviq kontant bredband för tillfället. Expediten och en kund på expert sa att det va skit om man bodde i mindre orter. (ska jag nämna att han var från stockholm? Där är väl allt 10 mil utanför staden "landet") Haha. Men det har fungerat klockrent för mig. =)


Fortfarande ovant med att mitt hår är aningen kortare, så lösningen på det blir löshår clips. (Enbart för längden.) Men det har växt ut till efter nyår, men man är så fessig.


  


Imorn ska jag antagligen åka till Bollnäs med mor. Ska även  hjälpa Sara att packa iväg sina grejer från Järvsö. =)


Säng tidigt ikväll. Börjar bli gammal och gaggig, som sitter inne en fredagkväll och bloggar massa skit. =)

Av Helen Svensk - 9 december 2010 12:58

Sådär..skrev ett låååååångt inlägg häromdagen....men vips så slutade internet fungera och poff så va allt borta. Ska se om jag kommer ihåg hälften av vad som skrevs. Kan inte påstå att det va något direkt intressant men det kvittar. =)

Sitter för tillfället på comviq kontant bredband tills  nästa vecka. =)


    


Hemkommen från götet, har haft så roligt dessa dagar. Komma ut på lite nytt. Tråkigt värre var som sagt, att jag inte hann klämma in liseberg. Men det kommer fler gånger. Jag är grymt glad över att bo i en liten stad, trots att den är skit, så uppskattas den. Denna grymma stress folk har i storstäder, kör mot rött, helst vill dom köra på fotgängare som går lite långsammare över övergångsställena. Men men, det är en trevlig stad Göteborg. =)


Julen är snart här. (julafton dvs.)  Kan inte förstå hur snabbt tiden går. Känns som det vore häromdagen jag låg i poolen och lekte blåval!


Igår fotade Malin moi. Skoj som fan. Ska bli intressant och se hur bilderna blev. Kan säga att min frisyr va lite "flexibel" Haha. 


  


Har inte hänt så mycket dessa dagar, svin kallt och lätt uttråkad. Ska grejja med endel julpysslande dom närmaste dagarna.  Ska försöka dra mig ur sängen och börja på. Men det går segt. =)


Helgen blir lugn och fin. Ska inte göra nånting alls vad jag vet. Kanske höra vad bompa har för sig. Möjligen att man kan leka med den tösen. Inväntar nämligen ett stycke gott skvaller. ;) 

Har aningen diffusa tankar för tillfället. Men det ordnar sig. Endast det bästa är gott nog!

Av Helen Svensk - 5 december 2010 16:34

Ännu en dag på stan. Igår sprang vi runt på frölunda torg och avenyn. Käkade en halv special - götta som fan! Sånt man ska passa på att äta när man är nere i götet. 

Idag tog vi en sväng till i frölunda. Lite sista minuten handla innan vi åker hem imorgonbitti. Känns tråkigt, man skulle ha stannat längre. Men det får bli nästa gång. =) Det har varit full fart hela tiden. Har lite ågren att liseberg inte kommer att hinnas med dock. =( Men det kommer fler gånger. 


Har köpt lite väl många julklappar till mig själv...haha. Men man ska samtidigt passa på när man är här. Köpte en tjusigt klänning på New yorker - min nya favorit affär. Kanon bra priser med snygga kläder! Ska se vart man kan hitta en sån butik i ens egna trakter. Skulle vara typiskt om den bara finns här.


Men några julklappar till andra har det blivit.  Kommer antagligen bli sista minuten handling när nästa löning anländer. ^^

Tror att man ska dra sig till Sundsvall då. 

Har haft det kanon bra här nere. Synd på slaskvädret men sånt får man räkna med. Är aningen kallare uppe hos oss. 

Har varit en underbar visit hos farmor, alf och stora staden. Och massa god mat på det. =) Tack söta ni!


Hemfärden börjar hyffsat tidigt imorgon, räknar med att vara hemma runt 18 tiden förhoppningsvis. Ska se om bilen ska hacka och jävlas igen. Men vi tar det lugnt efter vägen. Ska INTE glömma tanklocket på fler ställen. =)


Nu lutar det åt kika tv för att sedan avrunda kvällen med att krypa till kojs...badat har jag gjort också. Gillas skarpt. =)  Aja, ett inte alltför innehållsrikt inlägg blev det idag. 

Av Helen Svensk - 3 december 2010 19:23

Gårdagen åkte jag och mor ner mot Göteborg. Startade vid halv nio...fick lite krångel med bilen efter vägen. Troligen en ispropp i tankfan som inte ville ge med sig, fyllde på med k-sprit 2 ggr. Fungerade bra en liten stund, sen började hackandet igen. Men det gick bra. Fick stanna några gånger efter vägen och låta bilen stå och gå så att alla ledningar m.m fick upp värme. Men nu så är vi framme! Farmor och Alf va så söta och hade lagat mat lagomt till vi kom fram vid 7 tiden. Paps åkte direkt från Oslo och hit så han dök upp 1 timme senare. Varvade av kvällen med att sno deras badkar - såååå längesen jag badade! Helt underbart! Lär nog bada X antal ggr till innan hemfärden. ;)


Idag drog vi ut på frölunda torg och kikade, blev lite krimskrams shopping. Körde en kort dag idag. Kikade även på lite ställen där föräldrarna bott när dom va yngre. Skoj att se. =)

Imorgon blir det nog till att hälsa på morfar. Och endel shopping. Hoppas på att få hinna med liseberg på kvällkvisten. En sak är säker - jag är så tacksam över att bo i en liten stad. =)


Just ja, jag "råkade" lämna kvar tanklocket i Orsa...fick köpa ett nytt i Vansbro då jag upptäckte att jag "råkat" "glömma" locket.  Jag blir så oerhört impregnerad av mina bedrifter ibland. Tänk om alla kunde vara som jag. ^^ Men det är första gången jag "glömmer" det faktiskt. Jag glömmer allt, helt otroligt att jag inte tappat bort skallen min...ännu.


Kikar nu på Jerry Springer. Nyss fikat med glass. Här blir man fanimej gödd som få! Hihi. Så tacksam för mat och husrum - ni är bäst. =)


Och träffat lilla Fisen också! Sötaste tjockis katten - snällare katt får man leta efter. Vi två avslutade gårdags kvällen med att busa lite vilket resulterade i några rivsår. Men så kan det gå. =) 

Saknar Alva gumman sååå mycket..ska köpa massa godis med hem åt henne, ben och leksaker. =)

Nu håller mitt huvud på att övergå till zombie läge, så detta inlägga får ta slut...precis....nu.

Ovido - Quiz & Flashcards