Alla inlägg under maj 2012

Av Helen Svensk - 22 maj 2012 21:58


                           




Längesedan jag skrev...åter igen. Men nu måste jag få skriva av mig. Jag är så trött på människor som inte kan skilja på rätt och fel. Visst, det är mänskligt att fela, men att konstant göra det är idioti. Nu skriver jag generellt sett. Ingen utpekad.


Jag går igenom massor nu, och varken jag eller mina nära fötjänar sådant bemötande.

Man kan tala om en sak på ett vuxen, normalt och i god ton om man ska ta upp en sak. Varför skrika och gorma och inte låta den andre parten få säga sitt till punkt? Och varför gå in i den värsta tänkbara situationen, när det gäller något så viktigt? Det handlar inte om att smutskasta. Eller ta någon ifrån nån. Det handlar om det bästa för denne.

Och alla har rätt att tycka vad man vill. Sen kommer man till frågan vad som är rationellt. Båda sidor tycks tycka att dom har rätt. Men det finns ju bara ett rätt sätt. Är det så svårt att inse?

Jag tänker inte gå in på detaljer, ni som vet, vet. En gormande samtal fick mig inte att se bättre på denna människa. Jag är inte oresonlig att prata med, men repekten med en god ton ska jag ha. Jag har inte skrivit något fel eller elakt. Bara konkret fakta. Och egna åsikter. Och ni är mer än välkommna att läsa det här. Jag är den jag är och jag står för vad jag tycker. Skriv ut skiten och anmäl mig. Men att hota är inte det bästa sättet att lösa saker med mig...inte att slänga på telefonen heller. 


Jag tror att vissa människor fastar i en ond cykel, en självvald sådan och vägrar inse och se skillnaden på rätt och fel. Visserligen kan ju som sagt det som är rätt i ens egna ögon vara fel i den andres och vice versa. Men att kasta skit löser ingenting.


Det finns folk som jag önskar det värsta, men det gör jag inte med denne. För denne spelar en stor roll i en annan människas liv. Och det är det de handlar om. Sluta snälla att gå på krigsstigen och var en vuxen, mogen människa. Lösningen kan ju bli så bra. Försök förstå att det inte är krig. Det är hjälp.


 

  Pruttungarna på pizza tajm i bollnäs. =)




Men jag tänker icke ta nån skit, så mycket är säkert. Jag vet att jag är en bra människa med bra värderingar och det kan ingen ta ifrån mig. Jag vet vilka som ställer upp för oss och det är värt guld.


 

Fasters goa plutt. Älskar dig!    















Ovido - Quiz & Flashcards