Alla inlägg under februari 2012

Av Helen Svensk - 13 februari 2012 23:17

Dagen har varit fylld med massor av tankar och frustrationer, vilket är frustrerande. ^^ Fortfarande grymt irriterande när människor inte kan erkänna sina fel. Noll moral i kroppen. Kanske skönt för "den", men det kommer bita "den" i arslet tillbaka. Jag är tydligen  barnslig. Jag kan vräka ur mig det ena och det andra, kanske på fel sätt, men jag har ofta rätt. Och klok. Haha, men nu haglar jag självboost till mig själv. Men det vet jag i vilket fall som helst att jag är. Oavsett.

=)

JaJaja det må vara men jag är inte en dålig människa för det. Humorn kan nog ses som aningen barnslig, dock bara för att jag är så otroligt rolig. =) Men blåögd är det sista jag är. Jag ser genom ridåeer och handlingar, ingen är oskyldig i mina ögon, i detta fallet.


Men nu ska förhoppningsvis flyta på bättre, lite saker och ting uppklarade. Men har fortfarande små oroliga tankar. Men dom ger väl med sig. Har sagt det förr och jag säger det igen - en on/off switch på hjärnkontoret vore inte allt för dumt, men allt och alla saker man går igenom har väl sin mening. Trots att det sätter spår. Tålamod som krävs nu.


Alla stjärtars dag imorgon. Dagen påbörjars hos tandläkaren, sen bibblan. Resterande av dagen får man se vad som händer. Räven överraskar röven.


Herregud, måste komma på vettigare saker att skriva om än att klaga. Skitsamma, har en period,  may it be. Va fan inge skriv sugen nu. Hjärnan har gett upp för dagen..visserligen har den inte varit igång speciellt bra under hela dagen.

Nä, jag nattar mig själv nu.

Godnatt. <3


Ps. Stå upp för dig själv när någon trycker ner dig..just sayin'.

Av Helen Svensk - 9 februari 2012 23:35

 



Man tänker nog sällan på vad hjärnan  kan göra med en, båda psykiskt och fysiskt. Tex, vet du att någon är magsjuk, vips så känner man att man mår illa, utan att man är sjuk. Eller att börjar det klia på något ställe på kroppen så kliar det överallt. 

Samma gäller positivt respektive negativt tänkande. Jag ska prova nu att vända att negativt till något positivt, samt ge mig själv minst en komplimang om dagen, bara för att se vad det ger för resultat. Värt ett försök. Det skadar inte. Jag tänker på tok för mycket, och hjärnan spelar en ett spratt.

 

Man gräver oftast ner sig i alla möjliga vardagliga (och mindre roligare) saker varje dag. Tror jag att alla gör mer eller mindre. Dock stör jag mig på att folk ska verka så perfekta, på tex facebook - deras liv leker, dom har perfekta familjen, ska ha det så bra. Men jag tror inte i själva verket att det är så alla gånger, att dom egentligen mår dåligt. Men det kanske är deras sätt att tänka positivt? Visserligen tycker jag personligen att man ska inte dölja den man är eller vad man tycker och tänker. Det är inte andra man ska stilla, det är sig själv. Som jag alltid säger, min blogg - mina tankar.


Vissa saker är svårare att arbeta bort än andra. Allt från trauma till att kunna lita på en människa, eller ett dåligt självförtroende. Och varför i all sin dar ska det vara så skamligt att må dåligt? En dum stämpel är vad det är. Och psykiatrin och sjukvården tycker jag är under all kritik. "Finns inte läkare" "du är inte sjuk" etc. Noll respons. Och när man väl fått ett förtroende för en läkare, så byts dom ut. Är det kommunen som ska spara pengar eller är det att ingen vill jobba här? Kanske man ska sikta in sig inom politiken. Riksdags ledamot Helen. Haha. Klinga fint i öronen det va? ;)


Jag är bra, jag duger som jag är. Och kan inte människor med det - fuck off. Bokstavligen. Jag må vara tjattrig, lite omogen, ha dålig humor och inte världens snyggaste kropp. Men det finns andra värderingar än så. Kan inte människor se bortom det, förklarar det deras hjärnkapacitet. Punkt. 


Ska försöka lägga in lite mer bilder i bloggen, men jag har enbart varit för lat för att föra över dom till datorn.  


Till sommaren kommer jag bli faster igenOch förhoppningsvis till jul med. (håller tummar, tår och allt annat som går att korsa) =D 


 


Men nu ska jag ta mig en snabbrök, sedan sova.


Godnatt.

Av Helen Svensk - 8 februari 2012 23:52

Varit några dagar sen (igen) som jag uppdaterat. Har som vanligt inget speciellt att skriva om. Händer väl saker dittan som dattan. Kommer inte ihåg vad jag skrivit i tidigare inlägg så jag upprepar mig som vanligt. Skiter jag i. 


Gräsänkling igen, nyss druckit blåbärsthe med honung + smörgås. Götta samt bra med blåbär. Älskar nog allt som har med blåbär att göra. Ska köpa mig nå kosttillskott med blåbär - gott om antioxidanter. Appropå kosttillskott, fick mitt protein pulver idag, jordgubbssmak.....och jävlar vad gott det var! Smakar som milkshake. Kommer bli kanon. Byta ut en eller två måltider om dagen och dricka det. Skulle kunna dricka det konstant, men kanske inte gör underverk för magen. Blir att vänta och se.  

Har känt mig så jävla pluffsig på sistånde. Dom sista kilona så har skinnet inte dragit ihop sig, vilket gör att man känner sig som en fet gegga boll. Aningen oattraktiv har jag också känt mig..självförtroendet sviktar.  Känner mig tjatig och paranoid. Svackor hamnar väl alla i. 


 Inte fått nå svar om löshåret som var dåligt heller. Tråk att dom inte gjort det. Snart 2 veckor jag skrev svar till dom. Får väl ringa om inte annat. Den misslyckade hårfärgningen har blivit bättre, allt eftersom jag tvättat håret. Ser skapligt ut nu. Men saknar mitt långa hår. Blir så när man ska exprimentera för mycket med färgningar och blekningar. 


Har ätit minipiller i ca 1 månad nu, men varit så extremt känslig. Måste bero på dessa. Så idag har jag satt in en ny stav i armen tills (om) jag ska sövas och sätta in koppar stav. Får se hur det går. Kanske blir bra rent utav. Kanske man behöver lite extra hormoner i kroppen hos vissa individer. Vad vet jag. Verkar lurt.  


Dom dumma mardrömmarna fortsätter, drygt som fan. Vet inte hur jag ska bli av med dom heller. Sluta tänka för mycket. Eller elliminera hotet? :P Hur kan folk tro att dom är så oskyldiga till att såra andra? Tro att dom inte gjort nå fel? Stå upp för vad du gjort. Men nej nej, såpass råg i ryggen har du inte. Men den dagen kommer då jag tar tag i saken. Men som sagt. Håll fingrarna i styr, svårt att smsa utan tummar. Halt ute. Idiot.  


Vet inte rikitigt hur man ska bära sig åt för att gå vidare med vissa saker, men gå ska det göra. Men sin tid kommer det ta. Tillit förtjänar man.


Nej nej, nu ska jag sova, har inget bättre för mig. Tittar lite på film och smsar typ. Kallt som tusan här i sovrummet med efter att ha vädrat. Tar 456789 år innan värmen är normal igen. Ge mig sommar, sol och en bil.


GODNATT.

Ovido - Quiz & Flashcards