Alla inlägg under oktober 2010

Av Helen Svensk - 31 oktober 2010 12:31

Har gått några dagar sen jag skrev här sist. Jag har haft fullt upp med andra ord. Torsdagen - tandläkaren sedan Hudiksvall en sväng. Fredagen - Sundsvall hela dagen. Lördag - bil-provande och sedan kalas i Bollnäs. Så nu passar jag på att göra ett inlägg här när jag ändå inte har nå bättre för mig. =)


Idag så ska jag köpa bil, såååååå glad att äntligen få egen bil. Min andra bil har trots allt stått i över 1 år. Men nu blir det inge mer micra - denna gång kör jag på Toyota Corolla! Hur härlig som helst att köra. Visst finns det lite rost, men det är inget jag inte kan fixa på egen hand. Sen så att den är vit, är ett + med tanke på lagandet/lackandet. =D  Så nu inväntar jag att bröderna ska komma hit. Slänger nog upp en bild imorgon på pärlan.

Just det ja, imorgon ska jag till tandläkaren och rotfylla en tandfan. Tack så mycket magproblem för att du förstör mina tänder.

Men det är lätt åtgärdat.

På tisdag ska jag på¨göra ultraljud på gallan. Inte för jag tror att dom hittar nå , men det är lika bra att få det avklarat så kan man utesluta gallsten. =)


Har påbörjat en ny ritning! Blir riktigt bra faktiskt. Ovanligt nöjd än så länge. Mycket färg, former och skarpa linjer. =) Tänk att det kan va så stimulerande att bara "måla" av sig, timmarna flyger förbi. Fick så snäll respons på sista målningen, vilket gör att man känner sig lite mer taggad och mer självsäker. =)


Om en stund så kommer Hans, Angelica och fasters gofis Oliver!  Mys!


Ska göra ett tappert försök med att organisera lite prylar jag har här hemma...funderar på om man kanske ska ha bloppis? Har hur mycket nya prylar som helst som jag varken använder eller har plats för.


Dagens inlägg avklarat!    

Av Helen Svensk - 26 oktober 2010 16:25

Annu en dag har gått. Har kikat lite på utbildningar idag. Svårt att hitta en konst/design skola, i vilket fall en som finns i närheten. Dock har jag hittat en distans inom inredning och design uppe i norr. Dock börjar den inte förrän nästa höst, men ska slänga iväg en ansökan och hålla tummarna.  Kan vara skönt att ha något planerat en bit framåt. =) Forsa folkhögskola kan bli närmaste målet så länge. Mode och Design. Bara för Helen att börja ringa runt, samt skaffa ansökningsblanketter! Woho..


Ska snart börja med Yoga också. Jisses va duktig jag är. Men antar att lederna behöver "smörjas" lite. Grymt härligt med Yoga. Can´t wait!


Gjorde klar min tavla/målning igår. Va fan på tiden, pill göra. Vem har stafflin när man kan måla i sängen! =P

Varning tör tjejjigt innehåll; Köpte en ny lipgloss idag - Maybelline Volume XL, och ja, dom fick läpparna att se större ut, inte för att jag behöver det - men lära prova den. =) Råkade slinka med en mascara också i köpet. Jisses vad med pengar man slänger ut på sån där skit. Men som jag sagt förut - varför kan inte jag få vara naturligt snygg och ha perfekt hy? ;D Vilka beskymmer. ^^


Nu får det bli lördag så jag äntligen får se min fina vän Bella! =) Vankas 30-årsfest. Blir nykter och duktig som vanligt... och ja, jag har förmågan att ha roligt nykter.

Idag hoppas jag på bilköp!! Håll tummarna!  Gör eventuellt en uppdatering senare, om orken finnes. =)   Heppåre!    

Av Helen Svensk - 24 oktober 2010 22:08

Sisådär, ännu en vecka avklarad. Dags att börja om på en ny kula imorgon (inte för att jag har direkt mycket att avklara under kommande dagar). ^^ Möte på tisdag. Ska se om vi hittar nån rolig utbildning till moi. =)


Inhandlade lite halloween prylar idag - smink (blod, latex etc.), en svart peruk med röda slingor och katt öron med tillhörande svans. Jag har ingen aning om vad jag ska vara utklädd till, men jag har the supplies i alla fall. =)  2 veckor kvar, sen ska min bror och hans respektive ha halloween fest. Ujuj vad tokiga vi alla kommer att se ut, men ack så roligt det ska bli!


Idag såg jag klart på filmen "Red" - otroligt bra rulle med massor av action och skratt - som det ska vara med andra ord.


Idag får bli en extra kort blogg.. trött som fanken. Tror det vankas förkylning. Inte bra.


Jó éjszakát!


   







Av Helen Svensk - 23 oktober 2010 22:17

Lördag kväll. Har inte fått något gjort överhuvudtaget känns det som. Men en sak vet jag - jag har världens bästa familj, i med och motvind! Skulle inte byta bort er för alla pengar och rikedomar i världen.


Följde med Joel och Sara till järvsö idag. Hälsade på hästarna och trampade i skit. Trevlig värre. ^^ Fick även en jättefin ljusslinga med blommor och söta pumps av Sara. Tack så mycket! =)

Kikar även lite film ikväll, "Red" med Bruce willis. Än så länge helt sevärd. Dom flesta filmer med han gillas. Ingen kan ta stryk som han! Tänkte mest på Die Hard filmerna. ^^

Imorgon ska det städas. Tänkte gå upp dom nya gardinerna i köket också. Nej jag har inte fått tummen ur baken och gjort det ännu. Varit segt i några dagar nu.  Hjärnan går på högvarv, så mycket tankar och planer. Hoppas på att åtminstonde några av dom skrider till verket.


Kikar runt lite för att hitta en bra konst och design skola men utan vidare resultat - någon som har bra tips för detta, skicka en rad till mig. =) Har hittat en intressant distanskurs i norr dock. Meeeen det är en INREDNING och design skola.  Vilket jag även vill plugga. Men en sak i taget. =)


Detta får duga som en sista minuten blogg idag.

God natt!


 

Av Helen Svensk - 22 oktober 2010 18:44

Idag har jag haft grymma funderingar om verkligen äldre ska köra bil. Satt i bilen utanför dollar och väntade på att mor skulle komma ut därifrån. En man går förbi på parkeringen...medans ett riktigt gammalt åbäke backar nästan på honom..och inte stannade han för det, enbart fortsatte backa medans mannen skyndade sig förbi. Hur är det med reaktionsförmågan? Dock gäller uppmärksammheten alla i samhället, men efter 70-75 års ålder kanske en koll om man fortfarande är passande i trafiken vara vettig? Bara en tanke.


Ingen ovanlig fredag idag. Sitter bara inne och rullar tummarna. Ont i huvudet. Så en tidig kväller blir det nog. Ålderkrämpor? =) Tänk att man blir så nojjig allteftersom åren går, men samtidigt skulle jag inte vilja vara yngre igen heller! Jag vill inte göra om samma misstag jag har gjort. Men har gjort mig till den jag är.  Alla lär vi oss en läxa. Men nu väntar enbart det bästa! Och jag har siktet inställt! ;)


Snart är snön här, har blivit otroligt kallt ute. Eller ja, det har snöat 2 gånger om jag inte missminner. Men det tar sitt tag innan det lägger sig. Har regnat några gånger också. Tråk skit. Vill ha snö nu, så jag kan masa mig upp i backen med Sara och åka bräda och snowblades! Kommer att blir otroligt roligt. Och en öm rump är nog att garantera. Men värt. =)


Nu så får dagens bloggande nå sitt slut. Ännu ett ordbajsande inlägg med helt suveräna tankar från min genialiska hjärna. ^^ Nu film, sen ska grisen sova!

 



Av Helen Svensk - 21 oktober 2010 19:53

Torsdag. Dagens har mest bara varit kall och tröttsam. Nu är det vinterkläder som gäller för hela slanten. Angelica kom hit med Oliver och Phille, spenderade några timmar här. Även Sara och Joel har varit här ett par gånger...inte ovanligt. ;)


Tjejmiddagen blev inställt. Väldigt tråkigt. Ännu en kväll framför FB. Yaaaaaay!  Men fördelen är den att jag hinner få klar köksoffan. =P Fick inte upp nya gardinerna idag heller. Det jag inte gör idag, kan jag göra imorgon. Och det jag inte gör imorgon kan jag skjuta på en dag till. Ska inhandla några till panelvagnar också.


Denna dam har inte den blekaste vad som händer i helgen heller. Nån som har nå roligt förslag?

Joel ringde på en bil åt mig idag..meeeeeeen, den va tydligen "paxad" för en annan som skulle kolla på den på eftermiddagen. Tööööört säger jag bara. Behöver verkligen en bil. Man blir aningen handikappad utan.


Nu har jag renbäddad säng och tänt lite ljus, så det lutar åt film för tillfället!

Over and out!  

Av Helen Svensk - 20 oktober 2010 18:44

Har egentligen inte speciellt mycket att skriva om, men struntsamma. Skriver lite strunt enbart då.

Igår köpte jag mig en ny foundation - Max factor second skin. Helt underbar. Jisses  va dyr den va... Förstår inte hur smink kan kosta så otroligt mycket, den lilla flaskan kostade 170 :-  ! Varför kan inte jag få vara naturligt snygg och ha perfekt hy? Fast jag är ganska awesome ändå så det jämnar ut sig. ^^ Nä fy, slutskrivet om dagens i-landsproblem.


Var till Angelica och diskuterade fredagens skoj - tjejkvällen!  ...och självklart pussade på Oliver och tittade på Jim´s värld - vilket han verkade förtjust i, fasters gofis! =D

Köpt nya dukar och gardiner, så idag har jag stått och strykt en hel del. Kommer bli så bra när jag satt upp dem. (vilket jag har skjutit på tills imorgon.)  Fick reda på att min hyresvärd flyttat till skåne. Men ska ha kvar huset. Det hoppas jag på! Jag gillar min mysiga lilla lägenhet.. =(

Sitter och fnular på vad mer som hänt senaste dagarna. Men dom har varit ganska händelsefattiga. Kikade på "The last airbender" häromdagen. Endel usla skådisar, men bra special effekter. (ja, töntig jag...vet.) =)


Nu får det vara färdigbloggat för idag. Imorgon kommer säkert en ny uppdatering av värdelöst innehåll från mig. =)


Nattnatt!

 

Av Helen Svensk - 18 oktober 2010 16:27

Dagen började med att jag försov mig, vaknade av Angelica skickade sms. Så då var det bara att masa sig ur sängfan och göra sig klar för en tripp till Hudiksvall!


Va roligt att komma ut en sväng, hittade lite fynd, 3 par tröjor, smink etc. typiskt tjejskit. ^^. Så gjorde även Angelica och Oliver..ja fynd det vill säga. Sötnöten. =)

Har fundering om vissa pensionärer har speciella hastighetsinställningar i sina bilar. 70 på 90 väg, 50 på 70. 30 på 50. Kan man inte köra bil, tycker jag inte att dom ska ge sig ut på vägarna. Gäller dock alla åldrar.. =)


Började med att måla en ny tavla igår, det tar sina lilla tid att bli klar. Men tror den blir hyffsat bra. Otroligt skönt att skringra tankarna med. Man behöver inte vara duktig för att vara kreativ. För tillfället håller jag på med akvarell. Meeeeen... jag är bäst.


Nu är jag exremt rastlös...så det får bli till att fortsätta måla.

Just ja, inlägg nr 2 nu! Än så länge gör jag ett bra jobb.  ;D

Ovido - Quiz & Flashcards