Alla inlägg under augusti 2012

Av Helen Svensk - 18 augusti 2012 22:47

                         

 


                                                                                   +

                                                                                  

   




                                                                                                                                                  Jag älskar denna gubbfan..sådetså.    


Sådär. Har varit utan Facebook över 1 vecka, men har varit dålig på att uppdatera bloggen här. Svårt att finna ro och bara sätta sig ned och fundera över vad som hänt, vad som ska hända, problem och lösningar men även positiva saker. Man hakar för lätt upp sig på dom negativa.Jo tack, det har jag erfarenhet utav. Man blir så fokuserad på en eller flera dåliga saker att man inte ens ser det bra som händer runt i kring. 

Svårt att säga varför, dagens samhälle eller helt individuellt? Mig personligen skulle jag säga både och. Sen så har man å andra sidan dessa "solstrålar" som stillar sig miserabla liv med att "glänsa" hur bra deras liv är. Självförnekelse? Oavsett så är det inget man kan leva med. Lösningen är nyckelordet. Att hitta den, är att kämpa. Man får inte som man vill i livet genom att dagdrömma och följa strömmen, som att tex ha den perfekta bilden av sin kvinna/man, jobbet ska vara kanon och barnen är små snälla änglar. Är det något jag har lärt mig så är det att det blir vad man gör det till. (Trots negativa tänkandet och problemen tar över i huvudet, så finns det lösningar..det måste det. På ett eller annat vis.)


Man ska inte sitta och vara en (ursäkta ordvalet) bitterfitta, sitta och tycka synd om sig själv och klanka ner på andra utan att ha sopat rent bakom sin egen dörr. Jag kan döma folk lätt, det erkänner jag. Jag har förutfattade meningar om vissa slags typer av människor. Men dom har fortfarande inte motbevisat motsatsen. Jag är öppen mot alla, tills dess att jag får anledning till att inte vara det. Men nog om det för idag. Snart dags att natta kudden och gubben.


Idag har min lillebror Joel fyllt år, lillskiten. =) Hela 23 år. Själv tror jag inte att jag förstår att jag blir 30 nästa år. Men vad gör det om 100 år, när allting kommer kring!     

 

  


                                        El Huligano Junior will return!


På måndag ska vi hämta Jonathan igen -  ska bli roligt med lite bus igen! Veckan har gått fort. Fiska har jag lovat att vi ska göra, och göra det ska vi. Dra upp storgädda! ;) Kristofer och Jonathan får meta, jag kastar jag. Synd att man fiskar för sällan, både roligt och avslappnande. Nu kom jag även på att jag ska köpa lite jiggar. Good to know (have).


Måste även tillföra en bild som beskriver hur jag känner mot vissa. Konkret och rakt på. ;)


                                     


Godnatt!  


  Gabriella Lingheden Hallgren! I MISS YOU Bäjb!

Av Helen Svensk - 8 augusti 2012 21:03



                                    



Onsdagkväll. Har makat min rump till soffan, ska titta på ett par avsnitt av True Blood. Borde få i mig något att äta, men det är svårt. Jag är hungrig till och från, men går över lika fort. Har gått ned 4 kg nu på 1 1/2 vecka. Så jag klagar egentligen inte, men bra för kroppen är det inte. Får dricka mer proteindrinkar. Intressant? Väldigt..


Har egentligen inte spec. mycket att skriva om just nu. Mycket far runt i skallen även denna dag. Skippar fortfarande att skriva statusuppdateringar på facebook. Tycker att egentligen allt handlar om uppmärksamhet och bekräftelse på den skit sidan. Ja, jag är inte oskyldig, man vill ju att folk ska "gilla" ens statusar osv, för det mesta.För att inte tala om hur många som separerat, mobbats och utnyttjats där. Man får reda på allt om allt och alla, sånt man inte vill veta, som otrohet etc. Och så ska "dom" framstå som om dom har det perfekta livet, ska se perfekt ut och lägga ut perfekta statusar. OBS att perfekt "tolkas" inte positivt i denna bennämning. 

Varför jag sitter och skriver skit om facebook och ändå är med där? Ingen aning egentligen. Jag spelar spel, uppdaterar med lite bilder. Men jag tror det är tidsbedrift pga noll sysselsättning utanför datorlivet. När jag var liten, inte fanken fanns allt sånt här då, men nu har nätt och jämt varende unge iphone, laptop och allt möjligt. Men nu är det iof vuxna jag är mer inriktad på. Facebook är på gott och ont - jätte bra sida för att hålla kontakt med folk. Spela spel. Men inga fler fördelar. MEN vissa ska man inte hålla kontakt med heller enligt mig. Kanske jag resonerar oresonligt men jag tycker såhär - att sidan gör mer skit än nytta. 

Jag kommer att såsmåningom att ha mitt konto "vilande", dvs avaktiverat. Det blir för mycket med allt jollande, tramsande och äcklande. Lite negativt inlägg ikväll. Men som sagt, min blogg. Röda krysset finns i högra hörnet.


Tar nått avsnitt av trueblood som sagt, sen kryper jag ned i sängen. Får se vadmorgondagen har att erbjuda.

Av Helen Svensk - 7 augusti 2012 10:08

Godmorgon, eller vad man kan kalla det att vakna upp till detta skitväder.

  

Ligger i soffan och vaknar till liv lite. Har varit uppe sen halv 8 iof. Men jag har inte fått tummen ur mina bakre regioner att vakna till riktigt.

Har inte riktigt bestämt vad som händer ännu idag heller. Ville åka till folkparken med huliganen och leka, men det går inte i det här vädret. Tråkigt att det ska skifta om så fort. Var fint igår. Men nå roligt ska det nog bli. 


 


Över till annat joll. Man (jag) skulle behöva mig en riktig egoboost, hur vet jag inte. Men skönt vore det. Ibland blir saker och ting helt enkelt för mycket. Eller ja, ex. en spaweekend(veckor!) hade inte varit fel. Har alldeles för mycket i huvudet, som man helt enkelt inte ska slösa energi på, men likt förbannat gör man det..varför? Man borde kunna sålla ut tankarna och sedan slänga dom "dumma" tankarna i en mental papperskorg. Sedan klicka "vill du tömma papperskorgen permanent?". Men har fått lite struktur åtminstone. Skönt. Sedan allt jag skrivit om rätt och fel. Det finns moraliska riktlinjer om vad som är rätt och fel. tex. man har inte ihjäl en människa, att hjälpa en medmänniska är rätt. Bara kort förslagsvis. Sedan kan någon annan "rätt" vara helt "fel" i någon annans perspektiv. Alla kan inte tycka likadant. MEN moral, etik och empati - det är något alla borde ha. Tyvärr har allt för få den egenskapen. 

Och hur frustrerande och irriterande det än kan vara, så måsta man på något vis acceptera det man inte kan göra nånting åt och fokusera på att må bra själv, med människor som är "bra" för en själv. 

Lättare sagt än gjort..men ett steg i taget..bakslagen får man ta allt eftersom med. På något vis.


Man vet att i slutändan så löser sig allt till det bästa, men vägen dit är tuff. Man lär puffa på sig när det blir så. Mer positiva tankar. Och allt är lättare sagt än gjort, men en konstant påminnelse kan hjälpa lite. 


En dag i taget. MÅ BRA! *puff puff*   


                               



Av Helen Svensk - 6 augusti 2012 23:40

 


Ska försöka avvänja mig med att använda facebook men tanke på all skit som far runt där. OCH vill ni läsa och veta mer om vad jag har för mig, kan ni istället följa denna blogg om intresset finns. Jag håller på bygger upp sidan, så ta den som den är eller ge tusan i den. Kort och gott. Jag kommer mestadels bara lägga upp bilder och spela spel på facebook. 

Så ligger läget till just nu. Godnatt.


                                     

Ovido - Quiz & Flashcards