Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Episode Here we go again

Av Helen Svensk - 8 augusti 2012 21:03



                                    



Onsdagkväll. Har makat min rump till soffan, ska titta på ett par avsnitt av True Blood. Borde få i mig något att äta, men det är svårt. Jag är hungrig till och från, men går över lika fort. Har gått ned 4 kg nu på 1 1/2 vecka. Så jag klagar egentligen inte, men bra för kroppen är det inte. Får dricka mer proteindrinkar. Intressant? Väldigt..


Har egentligen inte spec. mycket att skriva om just nu. Mycket far runt i skallen även denna dag. Skippar fortfarande att skriva statusuppdateringar på facebook. Tycker att egentligen allt handlar om uppmärksamhet och bekräftelse på den skit sidan. Ja, jag är inte oskyldig, man vill ju att folk ska "gilla" ens statusar osv, för det mesta.För att inte tala om hur många som separerat, mobbats och utnyttjats där. Man får reda på allt om allt och alla, sånt man inte vill veta, som otrohet etc. Och så ska "dom" framstå som om dom har det perfekta livet, ska se perfekt ut och lägga ut perfekta statusar. OBS att perfekt "tolkas" inte positivt i denna bennämning. 

Varför jag sitter och skriver skit om facebook och ändå är med där? Ingen aning egentligen. Jag spelar spel, uppdaterar med lite bilder. Men jag tror det är tidsbedrift pga noll sysselsättning utanför datorlivet. När jag var liten, inte fanken fanns allt sånt här då, men nu har nätt och jämt varende unge iphone, laptop och allt möjligt. Men nu är det iof vuxna jag är mer inriktad på. Facebook är på gott och ont - jätte bra sida för att hålla kontakt med folk. Spela spel. Men inga fler fördelar. MEN vissa ska man inte hålla kontakt med heller enligt mig. Kanske jag resonerar oresonligt men jag tycker såhär - att sidan gör mer skit än nytta. 

Jag kommer att såsmåningom att ha mitt konto "vilande", dvs avaktiverat. Det blir för mycket med allt jollande, tramsande och äcklande. Lite negativt inlägg ikväll. Men som sagt, min blogg. Röda krysset finns i högra hörnet.


Tar nått avsnitt av trueblood som sagt, sen kryper jag ned i sängen. Får se vadmorgondagen har att erbjuda.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen Svensk - 24 maj 2013 21:13

Ibland händer det saker i människans liv man helt enkelt vill radera. ELLER dra tillbaka tiden och få det ogjort. Tyvärr går det inte, hur mycket man än önskar sig det. Har lite tankegångar, både generellt och personligt. Vad jag inte kan förstå är...

Av Helen Svensk - 27 april 2013 22:53

Har precis varit på bompas 30 års fest. Jäklar vad med folk och gamla ansikten man inte sett på evigheter! Jätteroligt! Frågan eftter en person dök ständigt upp, och ja jag önskade denne var med. En jag saknar enormt... Trött i skallen så hemgånge...

Av Helen Svensk - 26 april 2013 18:29

Fredagkvällen stundas och jag känner att john blund borde komma på besök. Seg dag, men överlevde även den. Får ta och färga det förbaskade håret imorgon. Leta nån bra film att kika på. Tror att nå med the rock står på listan. Läre kolla tiden im...

Av Helen Svensk - 25 april 2013 21:14

Dåligt med sådana i hybo har jag märkt. Vet nån vart den jäveln är nedgrävd? Tuffa tider nu. Vet varken ut eller in;p. Ena scenariot efter det andra avlöses i huvudet. Vet inte hur jag ska lösa det. Men hopp har man alltid. Nästan...

Av Helen Svensk - 9 oktober 2012 21:57

Diffus dag. Inte gjort något, förutom att basta samt fick förfrågan om att vara tärna på ett bröllop! Det gjorde min dag defenitivt bättre. Självklart svarade jag ja. =) Shoppa klänning och boka frisör på schemat med mor. Jajjemen.   Kvällen blev...

Ovido - Quiz & Flashcards