Alla inlägg under november 2010

Av Helen Svensk - 30 november 2010 19:02

Om ett par dagar drar jag söderut i detta avlånga land. Ska bli så roligt! Packningen går sådär, blir nog ett par ompackningar innan jag är klar har jag en känsla av.  


 


Idag drog jag iväg med Joel och Sara för att klippa klorna på deras vovve tassie och våran Alva. Gick så bra. Duktiga tjejer!  Alva har en tendens att kämpa för allt hon har när man ska försöka göra detta själv på henne. Hundpensionatet tar bara 50 kr för att göra de. Lätt värt. Försöker man på sig detta själv kan det ta ca 30 min att få hennes klor någorlunda medan dom gör det på 5 min. Kanon bra det. =)


Kikade på nya saw filmen idag. Lite små äcklig men fortfarande bra. Ett koncept där ränderna inte riktigt gått ur om jag får säga det själv. Bra med andra ord som sagt. Ikväll blir det mys med True Blood - min absoluta favorit serier. Can´t wait tills nästa säsong börjar.  Jag tycker om orealistiska filmer/serier, lite verklighets flykt skadar inte ibland. Jag gillar min lilla fantasibubbla, där jag väntar på att Edward Cullen ska komma och ta mig med storm. Haha. ;) eller nå åt det hållet...hmm..skitsamma.  


Blir nog lite kryssning i februari. Har diskuterad och kikat lite med Malin om vilken båt vi skulle kunna ta. MEN Vissa är ju för unga för endel båtar. ;) Nu kände jag en dunst av gammel helen tala.

Frågade Birka om hur deras policy va att ta med folk under 23 på dessa kryssningar. Svaret blev; 20 % av gruppen får vara under 23 om ni är minst 10 pers. Nu vet man inte hur många man blir heller. 10 stycken kommer vi nog upp i, men då har vi några under 23 också.  Annars får det bli silja line, "close-up" båten. Massa rock och skit. =) Där åldersgränsen är 18.


 


Morgondagen blir det att packa klart det mesta samt ta en sväng på isen med vovvarna, åtminstånde Alva och Tassie.  Roligt att se dom på isen, så glada att få springa av sig. =)


Ska nog ta och bädda ner mig i sängen och påbörja trueblood tittandet. Bara ta det lugnt och se fram emot det som komma ska.  




Av Helen Svensk - 28 november 2010 17:58

Nu har ännu en vecka gått. Snart är det jul! Eller ja, den har startat, men själva julaftons helgen menas. =) Har slagit in lite paket idag, julstämningen börjar infinna sig lite faktiskt. Men ack så mycket klappar jag har kvar. =)


 


Idag har jag grävt fram resväskan och börjat små packa lite grann. Åker inte förräns tidigt på torsdag, men då hinner jag packa om ett par ggr innan. Har jämt svårt att välja vad man ska ha med sig. Ingen speciellt som ska med direkt. Några plagg, tandborste och huvudet! Räcker bra det. =)


Är rastlös som få nu. Vet inte vad jag ska hitta på. Har räknat fingrar och tår - alla är på plats. Skulle lätt kunna gå och sova, men detär på tok för tidigt. Då vaknar jag 3 inatt och kan inte sova längre. Dagens i-lands problem med andra ord. Ska kika runt om det finns nån bra film att kika på, men det känns som man har kollat på det mesta. Ioförsig har jag x antal avsnitt av supernatural som jag inte sett. Om inte annat så får det bli de. =) Städat har jag även gjort.



 



Inte lite det har snöat idag! Massor! Härligt med snö, myspys när det snöar stora flingor. Hade det inte varit så kallt hade jag tametusan varit ute och byggt en snögubbe eller ett fort i brist på sysselsättning. Näää jag är inte 27 på riktigt, står bara så i mina papper...egentligen är jag bara 10.


Nämen nu kom jag på vad jag ska kika på - american dad! Va längesen jag kikade på det. Eller köra lite Johnny Depp - Sleepy Hollow. Mycket bra film.


Jag bor vid datorn. Fy Helen. Men nästa vecka åker vi till Göteborg, så jag kommer ut på lite skoj ändå.  Men jag har tänkt lite..(jo det är sant, jag är blondin och kan tänka), man gör inte ett skit på Facebook men ändå fördriver man x antal timmar där om dagen. Men men, jag klagar inte. Jag har inget bättre för mig ändå. ;D


 



Mannen skulle tvätta t-shirts och frågade frun:
- Vilket program ska man använda!
Frun:
- Vad står det på tröjan?
Mannen:
- Manchester United!
Frun:
- Ni säger att blondiner är dumma!

 

Tack för maten den var god. Mitt på bordet stod en ko. Kon hette kajsa och hon börja bajsa.






Av Helen Svensk - 27 november 2010 21:05

Idag tog jag och mams en sväng till Bollnäs, kikade lite julprylar. Blev även ett par nya "andra" saker till lägenheten. Ska prova en ny "stil". Yay va roligt jag tycker sånt är. =) Med det var en sjujäkla snöoväder. Inge vidare att köra i snörök. Men det gick bra. Vi tog Pärlan dit. =)


Byggt pepparkakshus också. Ser ut som en 5 åring gjort det , men mysigt ändå. Pyssel pyssel pyssel. Läre ta tag i julklapps handlingen snart med. Har ju en hel del att köpa. =) Visst blir plånboken tunnare, men det är de värt. Jag älskar att ge bort julklappar, jag behöver inte få nå alls. Bara stämningen på julafton när alla är samlade är oslagbar. Underbart. =) Och nu har vi ju ett lite goprutt som firar sin första jul också! Finaste Oliver. Han är så rolig den killen, gud va han har snackat/brummat/dregglat idag.  Tänk, han är 4 månader nu, tiden bara rinner iväg. =)


 


Igår va jag på fest hos Tommy och Malin. Va en hel kul kväll med massor av garv! Har ingen ork att lägga upp bilderna nu, får bli imorgon. ^^


Nu blir det till att dra en film innan snussa.  Säng blir det tidigt. Trötter och ont i magen idag..pissigt. Men glad är jag ändå. =)


...ännu en Helen humor vits;

 Mannens olika åldrar:
15-20 år - Mannen är som en lite Fiat, liten men ettrig.
20-30 år - Mannen är som en Porsche, snabb och välsmord.
30-50 år - Mannen är som en Opel Record, lovar mer än den håller.
50-60 år - Mannen är som en gammal Ford, man måste hälla i honom lite sprit för att få honom att starta.


Av Helen Svensk - 25 november 2010 18:23

Taggad som fan! Här ska det kropptrimmas, ja bli av med kilon dvs. Är bara lite över ½ kvar tills Cypern, så då ska jag vara fit for fight! Vill kunna ha mina ybersnygga roxy surf short då! Dags att börja med Body Pumpen igen. Otroligt rolig träning som är mer baserad på styrka än kondition, vilken passar mig utmärkt. Men även simmandet ska börjas med, så kan man skämma bort sig med bastu efteråt. =) Har fortfarande inte varit på färila badhus sen dom gjorde om där. Många säger att det är kanon fint där nu. Så antar att det är dags att ta sig en sväng dit. ^^


 


Va till tandläkaren idag och fortsatte rotfyllningen. 1 gång kvar att gå dit. Fixade även till mina framtänder, så nu är dom ännu mer symetriska. (inte för att dom va direkt ojämn innan, men är man petig så är man ;))


Träffade fasters gofis idag, finns ingen finare än honom! Växer så det knakar och snackar hela tiden. Vi har nämligen ett eget språk så ingen annan förstår oss. =)


Verkar inte bli Bollnäs i helgen. =( Men det kommer fler ggr. Blir nog utgång imorgon istället med tjejerna här, det är inte pinkat det heller. =)


 


Pirripirrpirr

Av Helen Svensk - 24 november 2010 12:25

Seg, slut, sömnig. Men ganska glad ändå. =)


Ringt runt miljoner samtal, jag tycker verkligen inte om att prata i telefon. Kan man inte få sms:a med försäkringskassan? Hade funkat finfint för mig. =)


Nästa vecka rymmer jag från denna plats. Göteborg hägrar! Ska bli så mysigt att knata runt på liseberg bland annat. Handla julklappar, hälsa på släktingar och bara va.

Snöar för fullt. Ska ta mig en promenad sen när blåsten lugnat ner sig lite. Vill att helgen ska komma lite snabbare, då blir det Bollnäs med brudarna. Längesen nu.


 


Sitter och funderar på vad mer man kan skriva om, men det är lite tomt på saker nu.

Köpte nya julgardiner idag - så nu är dom strykna och uppsatta. Blir mer och mer julpynt för varje dag. På söndag blir det dricka glögg och mys.


Imorgon blir det tillbaka till tandläkaren och rotfylla klar en tand. Jag är inte vidare förtjust i att få bedövningssprutan i gommen. Aningen smärtsamt. Annars har jag inte problem alls med att gå till tandläkaren. Visst är det lite jobbigt för mina käkar, men jag fixar det. =)

Nu tänkte jag fixa iordning mina naglar och kolla klart på film. Eller ja, jag ska kika på "vad blir det för mat" först. Per Morberg - rolig gubbfan  =) Sedan snussa kudde.

Heybaberiiiiiiba 

Av Helen Svensk - 22 november 2010 20:08

Fullspäckat hela dagen. Ska inte gå in på det speciellt. Men är fundersam hur endel människor är funtade - ingen skam i kroppen. Det har gått bra dock.


Blev thaibuffé, jäkla gott. Men usch så mätt man blir. Nära på att jag ringde bärgningsbilen för att förflytta mig efteråt. Eller lyftkran. Vilket som hade funkat. =) Kom hem för ungefär 1 timme sedan. Så nu ska jag svida om till pyjamas, inta sängläge och kika på en rulle. Vad för rulle vet jag inte. Ska ta och kolla vad jag har.


   


Ibland går tiden så otroligt sakta. Men den som väntar på nå gott...väntar alltid för länge! Nu ska saker och ting börja ske. Dra tummen ur röva och på med stövlarna! ^^

Livet är för kort att bara "vänta" på att saker ska hända. Lika bra att ta styrspakarna och göra det man vill göra!


Är lite fnulig vad de göller min bil. Sen det har blivit så jäkla kallt ute så har den börjat hacka och är trög. Slängde i K-sprit men ingen förändring so far. Vore väl min otur att den ska pajja. Skulle inte förvåna mig ett dugg.


Blev en ny kofta på Gina Tricot idag. Ovanligt att man går därifrån tomhänt, så varför göra det denna gång? ;) Och lite smycken blev det också i samma veva.


Helen torrhumor;

Det var en rysk. tysk och Bellman. De skulle tävla om vem som kunde vara längst inne i en bastu.
Rysken började och han var i bastun i 20 min sen kom han ut.
Sen var det tysken, han var i bastun i 30 min, sen kom han ut.
Och sen var det Bellmans tur.
När han varit inne i bastun i ett helt dygn, så gick rysken och tysken in i bastun och sa:
- Kommer du inte ut snart?
Bellman:
- Nej, jag har fastnat med snoppen mellan plankorna...


Godnatt!
 



Av Helen Svensk - 20 november 2010 20:41

Idag rymde jag fältet till Bollnäs en sväng, drog med Bella på loppis runda, Och fynd hittade jag! Köpte mig bland annat ett par skridskor - så nu ska det åkas i vinter! Dumbo på hal hybo sjö med andra ord. Va längesen jag åkte. Men det ska bli roligt och se om takterna sitter i ännu eller om jag börjar blir för gammal. Haha. =)


Kokos och lakris är en finfin blanding. Det är ett faktum. Yummy!  Va en "gammaldags" klubba jag köpte. Lär lagra upp med såna så man har. ;)

Men en kanon dag har det varit.. pratat massa skit. Nästa helg hoppas det på fest. Men inge bang bang höna. Förhoppningsvis inte bäng bäng hönor heller. ^^


Jisses va trött jag känner mig. Men att gå och lägga sig innan 9 en lördagskväll känns inte så lyckat heller. Eller jo lyckat, men ska åtminstånde hålla mig vaken till 10.  Haha. Ålder kommer krypande, sakta men säkert. Har inte hänt nå alls under helgen,  förrutom Bollnäs svängen dvs., så sova är en god idé.


Står still i skallen. Slösurfning innan nattinatt.


 



Av Helen Svensk - 19 november 2010 21:59


Ännu en fredag kväll inne. Men jag klagar inte. Så skönt att bara göra ingenting. Jag har inget behov av att vara ute och ränna konstant. Är det verkligen så jävla skoj att vara full varende eviga helg? Nog allt för att jag kan va på vift, men jag är den nyktra i sammanhangen. Lika skoj det. =) Visst jag va på tjosan en hel del när jag va yngre. Har jag åldrats för snabbt må hända? Eller har jag fnulat ut hur man har roligt utan att vara full?  Både tror jag. =)

Har inge direkta planer för morgondagen heller. Filmkväll lutar det åt. Inget ovanligt heller. Men skönt.


Hoppas på att få måla om i lägenheten samt göra en fondvägg, vore hur skoj som helst. Få lite nytt och fräsch. Sitter och funderar ut lite bra färger man skulle ha. Neutralt och och stilrent. Många kreativa tankar dyker upp i denna dams huvud. Love it!

Dock har min kreativitet kring målandet legat på vila dom senaste veckorna. Behöver bli lite inspirerad.  Om jag inte köper mig en så ska jag nog snickra mig ett stafli och börja måla canvas tavlor.




Känner mig aningen frustrerad. Är inte helt 100 på varför. Men finns tankar som ligger och gnager. Man inte tänka så jäkla mycket. Bara låta allt ha sin gång. Blir det inte på de ena viset, så blir det på de andra.  Oavsett vad man tycker om saken, bara att acceptera och le. Allt händer av en anledning. Jisses va filosofisk jag lät där. Men så är det. =)


Köpte mig en hög med gardiner längder med olika färg och mönster (rea) som jag bland annat ska göra nya kuddfordral av.  Har klippt till dom, imorgon drar jag fram symaskinen. Som jag för övrigt har körkort för. Vilken klass var det vi fick ta det på syslöjden? 4-5:an? Haha. Roligt kommer jag ihåg att det va. ;D Vilka härliga tider det va när man gick 1-6. Bara massa tok, palla morötter och kludda på tjejerna toalett. =)



Nu Road trip på tv. Blir till att kika lite på det innan det är dags att snussa kudde. Eventuellt att man ska kika på lite rea kläder imorgon.  Vi får se. =)


^^

Ovido - Quiz & Flashcards